söndag 17 maj 2009

Vi borde träffas oftare...

Det finns en person jag beundrar väldigt mycket. Var gång vi har kontakt får jag nåt att tänka på, tyvärr träffas vi alltför sällan, i helgen var det återigen dags.

Det är en person som utmanar mig bara genom sitt sätt att vara. En person som många gånger låter tystnaden tala och ger kloka ord möjligheten att gräva i det djupa.

Jag har de sista åren haft svårt att möta henne, för genom att möta henne kan jag inte undgå det jag gör mot mig själv.

Ibland kan det vara rätt att göra ett val och sedan stänga alla andra dörrar för att ägna all kraft åt att få det val man gjort att fungera. Det finns säkert sju till dörrar som också skulle fungerat, men om man inte är beredd att jobba för att få det att fungera kvittar det vilken dörr man väljer.

Våga också utmana dina tidigare val! Varför gör du som du gör? Varför väljer du det du väljer? Vågar du förändra ditt sätt att leva? Är du nöjd med hur du har det? Om inte, vad hindrar dig från att göra något åt det? Vad gör dig lycklig? Vad får dig att trivas? Upptäck det som får dig att må bra och gör mer av det!

Inga kommentarer: