torsdag 21 maj 2009

Satsa eller bryta upp?

Det behövs en radikal förändring för att det ska hända någonting i mitt förhållande. Hon vill flytta till ett boende hon egentligen inte har råd med, jag börjar dock vänja mig vid tanken om att bo fint så varför inte. Däremot så vill hon ha gemensam ekonomi, så långt vill inte jag sträcka mig. Ska vi bo där då får hon betala sin del av hyran och allt det andra som nu.

Flytta till lyx eller bryta upp?

Det är så mycket jag stör mig på vad gäller henne. Jag har valt helt fel. I själva verket var det faktiskt hon som valde mig, länge kämpade jag emot och jag har till och med gjort slut ett par gånger. Men hon är så envis, har hon en gång bestämt sig så finns det ingen återvändo. Jag hade till och med passet redo för jobb i utlandet men fick ett nej i sista stund.

Ska jag gå med på att flytta för att testa vårt förhållande? Det kanske blir bättre i nya omgivningar, eller så funkar det inte där heller. Åren börjar ju rinna ifrån oss båda, vill jag bilda familj med henne? Tänk om jag inte hittar någon annan?

Jag vill kunna satsa fullt ut och känna att det är rätt, nu känns det fel.

Inga kommentarer: