måndag 25 maj 2009

Lite om vad den här bloggen ger mig...

Jag ska börja sätta större värde på min tid. Börja ifrågasätta det jag gör, varje dag, varje timme, var minut. Det jag gör just nu, gör det mig till en bättre människa?

Jag har börjat störa mig på att tiden rinner mig ur händerna. Jag läste ett dagboksinlägg från tidig höst i fjol, det har hänt mycket sedan dess men samtidigt går jag och trampar i samma spår. Om jag läser noteringar från flera år tillbaka så är den springande punkten den samma, det är dags för mig att börja styra upp mitt liv.

Den här bloggen har faktiskt börjat hjälpa mig, det känns skönt att få ner lite tankar och att även få dem offentliga. Det jag skriver här måste jag stå för, även om jag fortfarande gömmer mig i anonymiteten så blir jag stärkt av att få mina ord på pränt. Jag kommer alldeles säkert skriva något jag vid ett senare tillfälle ställer mig tveksam till, om jag inte redan gjort det. Detta är dock en del av min utveckling, för att göra rätt måste jag även våga göra fel.

Det handlar också om självdisciplin. Genom åren har jag läst väldigt mycket, däremot har jag haft vissa svårigheter att omsätta det i verkligheten. Jag har varken haft disciplinen eller modet att förändra gamla invanda mönster. Genom att skriva om mina framsteg och insikter ser jag en möjlighet att underlätta tagandet av det extra steget som krävs för att lyckas.

Att regelbundet skriva och offentligöra texter kommer också göra det lättare för mig att bli färdig med jobb- och studierelaterade arbeten. Jag ser ljust på framtiden.

Inga kommentarer: