onsdag 10 juni 2009

Gratisjobb eller investering?

Jag ser det gärna som en investering att göra det lilla extra. En möjlighet att utveckla och utvecklas. Att få testa idéer och lära mig mycket som jag har nytta av både nu och i framtiden. Det är också bättre använd tid att stanna kvar en extra timme eller två än att gå hem där jag ingenting får gjort.

Det krävs förstås en balans. En balans mellan arbete och vila. En balans mellan jobb och familj. En balans mellan fritid och...

Just då slår det mig, det är ju min fritid jag använder, och eftersom det är min fria tid så är jag fri att göra det jag vill. Om det så är att sova, träna, läsa eller jobba.

Genom att jobba mer än andra är jag övertygad om att det kommer leda mig till större framgång. Samtidigt får jag ta ett större ansvar för mitt eget välmående.

Det är mitt ansvar att leva det liv jag vill ha och att ta hand om mig och min omgivning på bästa möjliga sätt.

Inga kommentarer: