onsdag 29 april 2009

Idag var en bra dag...

Det kändes bra att avsluta en kortvecka med en bra dag. Övertid har dock blivit mer regel än undantag men det har jag inga problem med, jag trivs faktiskt med att göra det lilla extra, får dock ta mig ett snack med chefen om vilken övertidspolicy vi har.

Med en deadline på ingående har jag haft inledande samtal med alla berörda. Det kändes positivt och det finns ett uppdämt behov av att prata hos många. Jag har identifierat några önskemål som jag har möjlighet att uppfylla under veckan så att de känner att jag tar dem på allvar.

För att vara första gången jag hade den här typen av samtal får jag ändå säga att det var lyckat. Men jag slogs av hur svårt jag hade att anpassa mig till språket och de olika personlighetstyperna. Detta kommer säkerligen bli lättare med tiden när vi hittar rätt samarbetsformer och jag blir varm i kläderna.

Jag blir hur som helst säkrare och säkrare i min nya roll.

Inga kommentarer: