torsdag 23 april 2009

Att se sig som offer..

Jag har genomlidigt en dag med en tyst oro i magen. En rädsla för att
inte räcka till håller mig tillbaka. Idag insåg jag att jag
fortfarande lägger ansvaret på andra när det egentligen är jag som har
makten över situationen.

Jag fick äran att själv välja medlemmar till en arbetsgrupp. Två
kriterier satte jag upp inför mig själv
1: Skapa en ny gruppering.
2: Välja personer att gömma mig bakom.
Medvetet valde jag alltså personer jag
1: Inte kände mig trygg med.
2: Var starkare än mig.
Vilket resulterade i att jag
1: Inte kunde stå för arbetsresultatet.
2: Kände mig misslyckad.
Jag ska dock ge mig en eloge för att jag
1: Gick utanför min säkerhetszon.
2: Trots allt pratade på redovisningen.
I framtiden ska jag tänka på att
1: Fortsätta utmana mig själv.
2: Ta mig an uppgiften utan att smita undan.

Jag är faktiskt bra.

--
Skickat från min mobila enhet

Inga kommentarer: