tisdag 4 augusti 2009

Effektivitet och acceptans

På väg till jobbet igår accepterade jag min nuvarande förmåga till effektivitet.

Därmed delade jag upp dagen i 4 block med målet att utföra en förutbestämd uppgift inom varje block.

En rast mellan varje block ger mig vila och uppladdning inför kommande uppgift.

Att acceptera nuläget ökar sannolikheten att lyckas. Det är lättare att följa en karta för att nå ett mål om man vet var man befinner sig när man börjar än om man är vilse.

Idag ska jag fortsätta med fyrblocks taktiken. När jag behärskar fyra block per arbetsdag ska jag dela upp dagen i fler block. Alla med en förutbestämd uppgift.

Med detta blocktänk går jag in i situationer med större kraft och beslutsamhet vilket leder till ökad effektivitet och självdisciplin.

Inga kommentarer: